shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

برنج مازاد در استان‌های گیلان و مازندران خریداری می‌شود

برنج مازاد در استان‌های گیلان و مازندران خریداری می‌شود

وجود برنج مازاد در دست شالیکاران در یک سال گذشته به عنوان معضلی برای تولیدکنندگان تبدیل شده بود و آنها از این وضعیت ناراضی بودند.

محمد مختاریانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج ایران، امروز در نشست خبری از تفاهم‌نامه با استانداری‌های دو استان گیلان و مازندران برای خرید برنج مازاد شالیکاران خبر داد و گفت: خرید از شالیکاران استان مازندران چند هفته‌ای است انجام می‌شود و خرید از شالیکاران استان گیلان هم به تازگی آغاز شده و تا دو هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج ایران با بیان اینکه برنج بوجاری شده از کشاورزان کیلویی 70 هزار تومان خرید می‌شود، گفت: این درحالی است که قیمت تمام‌شده برنج سال گذشته 45 هزار تومان بود و با این قیمت‌گذاری سعی می‌کنیم، تمام برنج‌های روی دست کشاورزان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما جمع‌آوری کامل برنج مازاد کشاورزان است، اظهار داشت: در این صورت تعادل کامل در بازار ایجاد شده و شالیکاران برنج تولیدی امسال خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم با خیال راحت به بازار عرضه خواهند کرد.

مختاریانی در ادامه با بیان اینکه واردات برنج در سال گذشته بیش از نیاز بوده است، افزود: برنامه دولت عمدتا برای تامین نیاز مردم، متعادل ساختن قیمت بازار و نیز ذخیره استراتژیک بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج ایران در ادامه افزود: در سال جاری واردات برنج کاهش 40 درصدی داشته است و در صورتی که نیاز باشد، مسئولان دولتی با همکاری بخش خصوصی اقدام به واردات خواهند کرد.

* کاهش 30 درصدی مصرف تن ماهی

وی در ادامه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه قیمت تن ماهی در بازار 78 درصد افزایش یافته است، گفت: آخرین تغییرات قیمتی تن ماهی مربوط به آبان ماه سال گذشته است که آن زمان با ماهی کیلویی 39 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، درحالی‌که اکنون تن ماهی با ماهی کیلویی 155 هزار تومان تهیه می‌شود.

مختاریانی با بیان اینکه 70 درصد قیمت تمام شده تن ماهی مربوط به ماهی است، گفت: مصرف‌کنندگان باید قبول داشته باشند که تولید تن ماهی با ماهی گران کار راحتی نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج ایران در ادامه از کاهش 30 درصدی مصرف تن ماهی در کشور خبر داد و گفت: امیدوار هستیم در آبان ماه که فصل صید و صیادی است، قیمت‌های ماهی اصلاح شود و تن ماهی هم قیمت‌ منطقی‌تری داشته باشد.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display